КИЕВСКАЯ МЕЖДУНАРОДНАЯ
ДЖАЗОВАЯ АКАДЕМИЯ
Russian English
МЕЖДУНАРОДНЫЙ
ДЖАЗОВЫЙ АБОНЕМЕНТ

Пресса: Биг-бэнд Аркадия Овруцкого, 16 сентября 2010

До 5-тиріччя МДА (UaJazz.com)

Дата 16 вересня 2010 року очікувалася в Києві з нетерпінням. Порушником столичного музичного спокою виступила одна з найбільш ініціативних та творчих джазових організацій України -- «Міжнародний джазовий абонемент». В даному випадку не йшлося про масовий ажіотаж, пов'язаний із приїздом виконавця з гучним зірковим ім’ям. Скоріше, справа була в особливому психологізмі, що неодмінно супроводжує концерти МДА. Найвиразнішою рисою концертів, організованих в рамках даного циклу, є тепла, піднесена обстановка, в якій відбувається невимушена комунікація між музикантами та залою. Таке тонке поєднання урочистості і неформальності лишає всередині ледь вловимий чуттєвий аромат, що з часом пробуджує легке ностальгічне марево.

Зважаючи на те, що вересневий концерт МДА був ювілейним – урочиста складова вечора повинна була б бути підкреслена особливо. Протягом 5-ти років це музичне товариство разом зі своїм фундатором, басистом Аркадієм Овруцьким, регулярно запрошує до України знаних і талановитих джазових музикантів з усього світу. Формат ювілейного концерту дещо відрізнявся від звичних камерних стандартів МДА. Так, можна пригадати виступ квартету Текори Роджерс, коли на сцені свою майстерність демонстрували юні вокалістки, випускниці інтесив-курсу, що проводився під керівництвом самої співачки. Але в даному випадку на нас чекала гра дуже потужного за своїм складом українського біг-бенду під керівництвом самого пана Аркадія.

Безкомпромісний біг-бендовий початок концерту, таке враження, норовив перейти у щось зовсім відмінне від тих інтимних настроїв, які були притаманні заходам-попередникам. Ні, це ні в якому разі не докір – просто закономірне здивування та цікавість, що незабаром була заспокоєна. Місточком до тієї очікуваної фасцинації, що має звичку огортати відвідувачів концертів МДА, стали пасажі ізраїльського піаніста Роя Ассафа (Roy Assaf). Цей молодий музикант, чий міжнародний успіх бере початок з перемоги на конкурсі молодих джазових виконавців на Red Sea Jazz Festival, удостоювався неабияких схвальних характеристик від таких видатних музикантів, як Кенні Баррон (Kenny Barron), Мішель Каміло (Michel Camilo) та Джо Ловано (Joe Lovano). Музична інтуїція та професійне почуття гармонії Ассафа дивовижним чином згладжували та оздоблювали всепронизуюче багатоголосся біг-бенду.

Незважаючи на усвідомлення факту, що перед вами грають джазові віртуози, всі органи чуттів із завмиранням сприймали міграції музичного центру ваги від одного полюсу до іншого. І не дивно, що певним стабілізуючим чинником щоразу виступав контрабас Овруцького, що із характерним спокоєм та непохитністю розчищав дорогу учасникам біг-бенду. Легке відчуття небезпеки, що може причаїтися у вигляді раптового тонального перепаду, щораз попереджалося обережними і чіткими змахами його рук.

Одним з найбільш яскравих елементів концерту була гра барабанщика Дейни Холла (Dana Hall). Своєю самовідданістю та зануренням в гру він зачаровував як глядачів так і музичних колег, які під дією цього ритмічного гіпнозу демонстрували таку злагодженість, якої, можливо, самі від себе не очікували.

Наступна частина цієї музичної вистави проходила під егідою надзвичайно цікавого музиканта, земляка Роя Ассафа (обидва народилися в Тель-Авіві) гітариста Йотама Сільберштейна (Yotam Silberstein). Уявіть собі, наскільки талановитий цей юнак: вже в 21 рік він був відзначений нагородою «Джазовий музикант року в Ізраїлі», встигнув пограти з такими відомими джазменами, як Рой Харгрув (Roy Hargrove), Пет Мартіно (Pat Martino), Крістіан МакБрайд (Christian McBride) та Авішаі Коен (Avishai Cohen), його дебютний альбом “The Arrival” здобув дуже широке міжнародне визнання (до того ж композиції Сільберштейна регулярно включаються в плей-лісти одного з найкращих джазових радіо accujazz). І головне – на його альбомі 2009 року “Next Page” присутня композиція з дещо видозміненою, але милою українському вуху назвою “Borsht”. Його натхненна та глибока гра по всій довжині грифу, в яку впліталися несподівані короткі перельоти, мала дещо сміливо-прогресивне від Білла Фрізелла (Bill Frisell) та доповнювалося атмосферністю, що не раз навіювала аналогії з Петом Метіні (Pat Metheny).

Незабаром до квартету Сільберштейн-Ассаф-Холл-Овруцький доєдналося ще троє чудових українських музикантів: сурмач Денніс Аду (так, він вже давно став «своїм»), саксофоніст Віктор Павелко та тромбоніст Юрій Койниченко. В такому «вибуховому» складі були зіграні кілька композицій з нового альбому Сільберштейна “Resonance”, як наприклад нестримна “MamacitaДжо Хендерсона (Joe Henderson). Йотам продемонстрував нам свою любов до латиноамериканських стандартів. Сам гітарист в свого часу зізнався: «В той час, коли я вивчав бі-боп, я став справжнім фанатом бразильської музики. Це захоплення вже триває протягом 3-4 останніх років. Я граю разом із бразильськими музикантами і гадаю, що краще навчання годі й уявити». Найліпшим підтвердженням цих слів стало оксамитове вдумливе виконання “Amor em Paz” (Once I Loved) авторства великого Антоніо Карлоса Жобіма.

Соло Йотама поступово переходило в дружнє перешіптування з трубою Денніса Аду. Спостерігати за грою останнього – одне задоволення: він не намагається вигадувати щось по-своєму екстравагантне, він вносить вишукані корективи до гри біг-бенду, оформлюючи композиції із неповторним природним смаком. Дейна Холл за барабанами, таке враження, почав рости вздовж і вшир, намагаючись бути присутнім в кожній частині свого інструменту. Його палички були наче продовженнями рук, якими Холл оговтував дику неприборканість ударних.

Після концерту чиказький барабанщик, який вже двічі відвідував Київ у складі квартету Райана Коена (Ryan Cohan), в якості підсумку виступу разом із біг-бендом Овруцького сказав, що найбільша річ, яку наша джазова спільнота має цінувати – це українські виконавці. Усім, хто завітав на ювілейний концерт МДА, можна не наводити додаткових аргументів на користь цієї думки чудового американського музиканта і педагога. Мабуть, основна принадність таких музичних заходів полягає в тому, що чим вище піднімається планка, чим сміливішими стають проекти, тим більше з’являється стимулів продовжувати цю справу з додатковим натхненням. Вечори, подібні до цього, сповнюють реалістичним оптимізмом. Привітаємо МДА із цим джазовим святом, і потішимо себе думкою про те, що воно не є подарованим кимось далеким – це свято, яке поруч із нами – сподіваймося, що всерйоз і надовго.

Автор: Костянтин Овсянніков. Фото автора


Джазовая осень в Киеве стартовала по израильскому сценарию (Gloss.ua)

Настоящий праздник джаза прошел на днях в Киеве. Международный джазовый абонемент к своему пятилетию устроил праздник для поклонников джазовой музыки. Пригласил в столицу израильских музыкантов - Иотама Зильберштейна и Роя Асафа. На сцене Национальной музыкальной академии выступили также основатель проекта басист Аркадий Овруцкий и барабанщик из США Дайн Холл.

Проект «Арк Овруцкий Биг-бэнд» с успехом проехал с гастролями по Украине. Музыканты уже поразили творчеством Симферополь и Днепропетровск. Гитарист Иотам Зильберштейн не скрывал своего восторга от тура по Украине.

На сцене столичной консерватории исполнители сыграли композиции знаменитых музыкантов. Большинство из них были выбраны специально для исполнения большим составом. Среди этих композиций - Oh, которая принадлежит Ernie Wilkins, Butter - S. Dosons, Minor's Holiday - Kenny Dorham, Affair - Donald Brown.

Особое внимание слушатели обратили на композицию Little Niles автора Randy Weston. Именно к этой композиции продюсер проекта Арк Овруцкий написал аранжировку.

«На ура» слушатели встретили и известную композицию бразильца Carlos Jobim - Amor em Paz, более известную как Once I loved. Также зрителям были предложены композиции Mamacita и Afro-Centric - Joe Henderson's, Way out of Baise и Mosaic -Cedar Walton.

 
Иотам Зильберштейн перед концертом отметил, что ему «нравится, когда люди привносят свою индивидуальность в джаз». «И я встретил здесь нескольких очень талантливых музыкантов. С одним из таких джазовых коллективов я собираюсь играть сегодня. Сейчас есть очень много молодых талантливых музыкантов, и я с нетерпением жду возможности увидеть их», - сказал исполнитель в комментарии о молодых музыкантов из биг-бэнда.

Конечно, изюминкой проекта стало выступление самого джазового биг-бэнда – молодых, но уже достаточно успешных музыкантов. Их профессиональный рост отметил и барабанщик Дайн Холл. Музыкант не впервые приехал в Украину, в прошлом году он уже давал мастер-класс для молодых исполнителей.

«Я считаю, что можно найти музыкантов мирового уровня в любом месте. Некоторые выдающиеся музыканты, с которыми я играл, присутствуют частично и в этом коллективе. И вы можете найти их не только в Нью-Йорке, но и здесь, в Японии, во всей Восточной Европе и за пределами Европы. Я считаю, что здесь есть исключительные музыканты. Я одержим игрой с ними», - сказал барабанщик Дайн Холл (США).

Сам же продюсер проекта и басист коллектива Арк Овруцкий еще до приезда гостей из США активно готовил программу с биг-бэндом.

«Концерт в Русском музыкальном театре прошел отлично, был практически полный аншлаг, публика восприняла это дело - некоторые даже плакали. Было действительно очень хорошее выступление, я думаю одно из самых лучших в этом году, которые мне удалось спродюсировать», - сказал Аркадий Овруцкий.

Отметим, Международный джазовый абонемент - первый киевский регулярный цикл концертов с участием звезд джаза мирового уровня - уже реализовал более тридцати проектов. Останавливаться на достигнутом не планирует. Уже 10 октября джазманам будет представлен новый проект «Кармен Ланди квартет», где певица из Нью-Йорка порадует слушателей своим непревзойденным вокалом.

Ирина ФОМИЦКАЯ. Фото Александр НАЗАРОВ


Фото с концерта на портале "Культура": http://kultura.com.ua/gallery.jsp?cid=74

Фото с концерта на сайте газеты "Сегодня": http://photo.segodnya.ua/kultura/v-kiev-sekhalis-vedushchie-dzhazmeny-so-vsego-mira/

Видеорепортаж с концерта на сайте INTV.ua: http://intv.ua/channel/video/30029--t8bhthsyxgamtna.html

 


реализация и поддержка: www.uajazz.com