КИЕВСКАЯ МЕЖДУНАРОДНАЯ
ДЖАЗОВАЯ АКАДЕМИЯ
Russian English
МЕЖДУНАРОДНЫЙ
ДЖАЗОВЫЙ АБОНЕМЕНТ
2 cентября 2005: Збигнев Намысловский


Збігнєва Намисловського (саксофони) на Україні знає кожен аматор джазу, як видатного польського саксофоніста і композитора. Його дебют як джазмена відбувся 1956 р., коли він як тромбоніст виступив у диксиленді Вітольда Кротохвила.


Наступного року він, вже як віолончеліст, вперше зіткнувся зі світом сучасного джазу в складі "Modern Combo" Кшиштофа Садовського. У тому ж році гастролював по Данії з ансамблем "Polіsh all stars" і по Франції з Кротохвилом. До кінця 50-х рр. Збігнєв завоював репутацію кращого тромбоніста Польщі. Однак вже в 1960 р. взяв у свої руки альт-саксофон, щоб взяти участь у хард-боповій групі "JAZZ WRECKERS" Анджея Ташковського, і з тих пір саксофон стає його основним інструментом.
У 1963 р. Намисловський зібрав власний квартет, з яким почав гастролювати по Європі під назвою "The Jazz Rockers". Він також записувався з провідними польським джазменом того часу - Кшиштофом Комедой. У плині 70-х рр. Збігнев інтенсивно робить записи як лідер /широко відомий його альбом "Wіnobranіe" 1973 р./ і гастролює по всьому світі зі скрипалем Михайлом Урбаняком. З 1980 р. Намисловський постійно живе в Польщі, де продовжує розвивати свою власну стилістику, побудовану в основному на з'єднанні слов'янських фольклорних інтонацій і сучасного джазу.В останні роки Збігнев пише музику як у стилі свінг, так і з элементами латинської і бразильської музики. У його композиціях переважає як сучасна гармонізація, так і яскравий, що запам'ятовується, мелодизм. У 2004 р. Збігнев записує альбоми-стандарти, де відомі композиції представлені в оригінальних обробках з використанням складних розмірів і сучасною гармонізацією.

Аркадій Овруцький (бас-гітара) ще під час навчання в Російській академії музики ім. Гнесиних (у 1990-і рр. ) став лауреатом Першого загальноросійського конкурсу молодих виконавців джазу, працював у таких відомих колективах, як біг-бенд "Современник" Анатолія Крола, джаз-квартет "Зелена хвиля" Олександра Осейчука. Із середини 90-х рр. за запрошенням провідних польських фірм грамзапису ("ARTON" і "Govі Records") співпрацює з польськими джазменами - піаністом Йоахимом Менцелем і барабанщиком Казиміром Йонкиншем.

У 2002 р. записав альбом "New Age Project", що цілком складається з власних композицій в стилі "фьюжн", у який залучив талановитих музикантів російської "нової хвилі". У липні 2003 р. представив у Москві свій новий міжнародний проект із поляками Адамом Перончиком, Йохимом Менцелем і російським барабанщиком Сергієм Остроумовим, а в квітні 2004 р. акомпанував на джазових фестивалях Росії й України легендарному саксофоністові Збігневу Намисловському. У грудні 2004 р. Аркадія було зараховано на "Advanced Perfomance Program" у всесвітньо відому школу для бас-гітаристів і барабанщиків Джон Патитуччи - "Drummers Collectіve" (США). Із січня по березень 2005 р. Аркадій Овруцький знаходився в Нью-Йорку, де блискуче закінчував свій освітній курс.

Серед його музичних партнерів - Mark Soskіn, Kіm Plaіnfіeld, Paolo Braga, Joze Henrіques, Denіs Davіs, Melvіn Vіnes, Gerald Hayes, Bob Quaranta. Після повернення до Москви,p з березня по травень 2005 року пройшли гастролі по Росії с участю Piotr Baron, Joahim Mencel, Kim Plaifield,Yotam Silberstein, Lee Andrew Davison.

У цьому проекті також беруть участь постійні партнери Аркадія молоді талановиті музиканти - піаніст Володимир Нестеренко та барабанщик Давид Ткебучава.

 



Пресса

Новый сезон в Киеве: понеслось

Сезон на носу: трудно сказать, завершением прошедшего или началом нового джазового года столицы Украины был концерт 19 августа в Мариинском парке. Участвовали только украинские музыканты, и публики, при цене билетов от 30 до 150 гривен, было мало. 10-12 музыкантов, непрерывно менявшихся местами в десяти выставленных квартетах-квинтетах, в основном звучали неярко, серенько, хотя в группах засветились несколько крепких профи: пианист Петр Пашков, Грэмми-призер Андрей Пушкарев (вибрафон), Сергей Рыбалкин (гитара), Макс Гладецкий (контрабас), Константин Стрельченко (баян).

Но уж точно - стартом нового сезона стал концерт в Колонном зале им. Лысенко 2 сентября. В этот вечер заработал "Международный джазовый абонемент". Выступление квартета с участием россиянина Аркадия Овруцкого (электробас) и поляка Збигнева Намысловского (саксофоны) не было дебютом джаза на главной филармонической сцене страны... Только в прошедшем сезоне здесь состоялось несколько джазовых и "околоджазовых" проектов: в октябре - вечер, посвященный долгожданному выходу "Украинской энциклопедии джаза" покойного Владимира Симоненко, позже - концерты западных мастеров: французов Мишеля Порталя и Ришара Гальяно в декабре, англичан Джона Сермана и Криса Лоуренса - в феврале, затем - Константина Виленского и Национального симфонического оркестра в апреле. Украинский джаз "впустили" сюда уже несколько лет назад: в Колонном зале играли Энвер Измайлов, дети из Little Band Academia, пианисты Полянские, пели Наталья Гура, ManSound и "Пикардійська терція"... [...] И вот старания джазовых "активистов-общественников" - исполнителей, продюсеров, в данном случае Петра Полтарева и Елены Супрун, популярного ведущего джазовых радиопрограмм и концертов Алексея Когана, поклонников джаза в Министерстве культуры и администрации филармонии (оказалось, что они есть!), прессы, годами подымавшей вопрос о роли джаза в украинском концертном и масс-медийном поле, наконец вознаградились, абонемент заработал. Кроме реальных материальных сложностей (он арендует зал Лысенко, но не входит в число филармонических абонементов), есть и моральные: художественный руководитель Ольга Фролова, как и сто лет назад при "совке", откровенно противопоставляет джаз филармоническим традициям. Как сложится жизнь абонемента - покажет время, однако, лед тронулся, господа присяжные заседатели.

Ольга Кизлова

www.jazz.ru/mag/318/default.htm  





















реализация и поддержка: www.uajazz.com